۱۳۸۸ مرداد ۲۸, چهارشنبه

ازدواج مردان شانزده تا سی و شش ساله فلسطینی با دخترکان شش تا ده ساله

آیا میتوانید باورکنید؟ ازدواج مردان شانزده تا سی
و شش ساله فلسطینی با دخترکان شش تا ده ساله

19 اوت 2009

دخترکی که درسن ده سالگی درغزه به خانه شوهرمیرود







چند روزی است که کاربران ایرانی از سراسر جهان عکس هائی را برای "همدمی" می فرستند که ادعا شده مربوط به ازدواج مردان 16 تا 36 ساله عرب اهل نوار غزه با دخترکان 6 تا 10 ساله است.
در خبر که از یک تارنمای آلمانی نقل شده، آمده است که سازمان تروریستی حماس برای 450 نفر فلسطینی که سن آن ها بین شانزده تا سی و شش سال است جشن عروسی مشترک ترتیب داده و ضیافت بسیار مفصلی نیز برای آن ها گرفته است.
عکس ها را به دقت مشاهده کردم و برایم باور کردنی نبود. در چهره برخی دخترکان به دقت نگریستم و دلم به درد آمد. در صورت یکی از آن ها نگرانی عمیقی دیده می شد، گرچه بسیار تردید دارم که او به راستی درک می کرد که به سوی چه سرنوشتی می رود. دخترک دیگری با غرور و شادمانی به این جریان می نگریست.
گفتم شاید عکس ها را فتومونتاژ کرده اند. با ذره بین های بسیار قوی و برنامه های کامپیوتری مناسب آن ها را بازرسی کردم ببینم آیا واقعا مونتاژ شده و یا حقیقی است. همه شواهد نشان می داد که حقیقی است. دخترکان لباس عروسی پوشیده و گل به دست گرفته، دست در دست مردان جوان که آن ها هم لباس دامادی پوشیده اند در یک صف گام بر می داشتند. گفتم شاید این دخترکان ساقدوشان عروس های واقعی باشند که در اسلام قرائت حماس شاید نشان دادن عروس در ملاء عام حرام است و از این رو تنها ساقدوش ها را که سنشان پائین تر از ده سال است و هنوز محرمیت درباره آنان ممکن است مطرح نباشد، دست در دست تازه دامادها نشان می دهند.
فیلم کوتاهی که از این مراسم در همین تارنمای آلمانی بود با دقت مشاهده کردم و به سخنان دو بانو و چند مرد مصاحبه شونده فلسطینی گوش کردم تا شاید کشف کنم که سن عروس ها چقدر است و آن ها کجا هستند.

سخنان بانوان مصاحبه شونده را که به زبان عربی محلی است زیاد درک نکردم. ولی حرف های آن مردم را که به عربی فصحة (سلیس) سخن می گفتند شنیدم و فهمیدم. در آن هم اشاره ای به سن دخترکان نشده بود.
فیلم کوتاه را به زبان عربی
در این تارنمای آلمانی ببینید

با شماری از دوستان رسانه ای که با جهان عرب در ارتباط هستند به مشورت پرداختم و آن ها تائید کردند که خبر درست است و حتی در شبکه تلویزیونی الجزیرة نیز پخش شده، منتها آن ها خجالت کشیده اند دخترکان شش تا ده ساله را نشان دهند و به نشان دادن تازه دامادها که گل از گلشان شکفته است بسنده کرده اند.
در youtube یک جستجو انجام دادم و نوشتیم Gaza Wedding و ده ها فیلم کوتاه از این مراسم آمد که هر یک گوشه های دیگری از آن را نشان می داد.

با یک دوست عرب مسلمان که او هم روزنامه نگار است مشورت کردم و فیلم را با هم دوباره دیدیم و او تائید کرد که این گونه ازدواج ها در میان اعراب و فلسطینیان رواج دارد و یک امر غیر عادی نیست. منتها دخترک پس از عروسی به خانه پدری باز می گردد و داماد حق همخوابی با او را ندارد تا به سن تکلیف برسد. خجالت کشیدم بپرسم که سن تکلیف از نظر آن ها چند سال است. برخی اعراب با استناد به باور دینی و سنتی که از 1400 سال پیش رایج شده بر این باورند که دختر در 9 سالگی به سن تکلیف می رسد.
گزارش فارسی این عروسی دسته
جمعی را در این تارنما بخوانید

در عکس ها دیده می شود که ده ها اتومبیل شیک و براق به صورت ماشین عروس درآمده و در خیابان های غزه با رژه پرداخته است. پیشتر ادعا کرده بودند که مردم غذا نان شب ندارند و از گرسنگی در حال مرگ هستند. از خودم پرسیدم: پس این اتومبیل های لوکس و گران قیمت را از کجا آورده اند و این بودجه را کدام حکومت در اختیار آنان قرار داده است.



دوباره به سخنان آن زنان و مردان در گزارش تلویزیونی گوش کردم که همه یک صدا می گفتند که اجرای این مراسم "نشان پویائی و زنده ماندن خلق فلسطین" است که به گفته آنان، "عدوی صهیونیستی" قصد نابود کردن آن را داشته است.
این ادعا دروغ اندر دروغ است. ولی آن فیلم ها و آن تصاویر را چه کسی می تواند نادرست بخواند؟

نوشتۀ: منشه امیر – اورشلیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر